CAMPAGNE PUBLICITAIRE SUR LA VACCINATION DES ENFANTS

SOMMAIRE DE LA MÉTHODOLOGIE (2024)

POR 46-23

PRÉPARÉ PAR ELEMENTAL DATA COLLECTION
À L'INTENTION DE SANTÉ CANADA (ASPC)

Numéro de contrat : CW2330507
Numéro d'enregistrement : POR 46-23
Date d'attribution du contrat : 24 août 2023
Périodes de sondage : du 26 septembre au 7 octobre 2023 (avant la campagne) et du 16 au 27 février 2024 (après la campagne)
Date de livraison : mars 2024

Pour de plus amples renseignements sur ce rapport, veuillez communiquer avec Santé Canada (ASPC) à :
hc.cpab.por-rop.dgcap.sc@canada.ca

This report is available in English.

Catalogue Number: H14-597/2024F-PDF
International Standard Book Number (ISBN): 978-0-660-71330-4

Related Publications (Registration Number: POR 46-23):
Catalogue Number: H14-575/2024E-PDE (Final Report, English)

© Sa Majesté le Roi du chef du Canada, représenté par le ministre de la Santé, 2024.

Table des matières

Introduction

Santé Canada (ASPC) a fait appel à Elemental Data Collection pour mener un sondage en ligne avant et après la campagne afin d'étudier les niveaux actuels de sensibilisation à la vaccination au sein de la population canadienne. Ce programme a également servi à comprendre l'efficacité de la campagne médiatique actuelle de sensibilisation à la vaccination de Santé Canada (ASPC). Les sondages en ligne ont été réalisés en deux phases, soit du 26 septembre au 7 octobre 2023 dans le cas du sondage avant la campagne, puis du 16 au 27 février 2024 pour le sondage après la campagne, auprès d'un échantillon total de 4 740 Canadiennes et Canadiens âgés de 18 ans et plus.

Les sections qui suivent décrivent la méthodologie utilisée pour l'étude, y compris les objectifs de la recherche, la conception de l'échantillon et les procédures de collecte des données.

1.1 Contexte

La vaccination a été saluée comme étant l'une des plus grandes réalisations en santé publique du siècle dernier et aurait sauvé au cours des 50 dernières années un plus grand nombre de vies que toute autre intervention en santé. Pour poursuivre dans cette voie, il faut toutefois atteindre et maintenir de forts taux de couverture vaccinale au sein de la population. En plus de protéger les personnes, l'immunisation assure, grâce à l'immunité de groupe, une protection collective contre les maladies évitables par la vaccination. Malheureusement, les taux déclarés de vaccination sont inférieurs aux objectifs nationaux et internationaux. Un nombre croissant de parents choisissent de retarder ou de refuser certains vaccins ou tous les vaccins pour leurs enfants, ce qui entraîne un déclin de la protection collective. Des regroupements de personnes non vaccinées se sont avérés des terreaux fertiles pour d'importantes éclosions de maladies évitables par la vaccination, comme la rougeole, les oreillons, la rubéole, la poliomyélite et la coqueluche.

Les vaccins constituent un outil rentable pour contrôler et éliminer des maladies potentiellement mortelles autrefois très courantes au Canada. Depuis l'introduction des vaccins et l'implémentation des programmes de vaccination, les taux d'incidence de la coqueluche, de la rougeole et de la poliomyélite ont baissé respectivement de 96 %, 99 % et 100 %. Les vaccins pour enfants permettent de sauver entre deux et trois millions de vies environ chaque année, ce qui s'est traduit par une réduction du taux de mortalité infantile dans le monde, qui est passé de 65 décès par 1 000 naissances vivantes en 1990 à 29 en 2018. Pourtant, on dénombre encore chaque année des cas de maladies évitables par la vaccination (MEV), et ce, surtout chez les nourrissons et les personnes âgées non vaccinées. Le maintien d'une couverture vaccinale élevée est essentiel pour garantir de faibles taux de maladies.

Dans le cadre de ses efforts pour combler les lacunes dans les taux de couverture vaccinale des enfants au Canada, l'Agence de la Santé publique du Canada (ASPC) élabore depuis de nombreuses années des campagnes de sensibilisation sur l'importance et la sécurité de la vaccination systématique des enfants de zéro à six ans.

1.2 Objectifs de la recherche

Au moyen d'un sondage, l'ASPC mène actuellement une campagne sur la vaccination systématique des enfants qui cible les parents et personnes responsables d'enfants, les personnes qui planifient une grossesse et les futurs parents ainsi que les personnes qui prévoient adopter un enfant et les parents adoptifs. La campagne vise à sensibiliser les parents réticents à la vaccination, les personnes responsables d'enfants, les personnes qui planifient une grossesse et les futurs parents à l'importance de la vaccination et du maintien à jour de la vaccination ainsi qu'à contribuer à réduire l'hésitation à l'égard des vaccins pour enfants au Canada en fournissant des renseignements factuels crédibles qui répondent aux principales préoccupations au sujet des vaccins.

1.3 Valeur du contrat

La valeur totale du contrat se chiffre à 62 629,57 $, TVH comprise.

1.4 Attestation de neutralité politique

À titre de représentant du cabinet Elemental Data Collection, j'atteste par les présentes que les produits livrables sont entièrement conformes aux exigences en matière de neutralité politique du gouvernement du Canada énoncées dans la Politique de communication du gouvernement du Canada et dans la Procédure de planification et d'attribution de marchés de services de recherche sur l'opinion publique. Plus précisément, les produits livrables ne comprennent pas d'information sur les intentions de vote électoral, les préférences quant aux partis politiques, les positions des partis ou l'évaluation de la performance d'un parti politique ou de ses dirigeants.

Darcy Zwetko
Associé
Elemental Data Collection Inc.
dzwetko@elementaldci.com
22 mars 2024

Sommaire de la méthodologie

2.1 Méthodologie d'enquête

Un sondage en ligne a été mené avant et après la campagne auprès d'un échantillon stratifié proportionnel de 4 740 Canadiennes et Canadiens âgés de 18 ans et plus. Pour un échantillon de cette taille, les résultats sont considérés comme étant exacts à ±1,42 %, 19 fois sur 20 (ajustés pour tenir compte de la stratification de l'échantillon). Les détails concernant la méthodologie sont présentés ci-dessous.

2.2 Conception et sélection de l'échantillon

Des quotas ont été établis pour s'assurer que chacune des deux phases du projet cible respectivement 2 370 répondants, y compris au moins 500 parents d'enfants de moins de 6 ans et futurs parents.

Strate Entrevues terminées Marge d'erreur (%)
Provinces de l'Atlantique 337 ±5,34
Québec 1 098 ±2,96
Ontario 1 809 ±2,30
Prairies (y compris le Nunavut) 318 ±5,50
Alberta (y compris les Territoires du Nord-Ouest) 522 ±4,29
Colombie-Britannique (y compris le Yukon) 656 ±3,83
Canada 4 740 ±1,42

Pour un échantillon de cette taille, les résultats sont considérés comme étant exacts à ±1,42 %, 19 fois sur 20.

Un questionnaire de présélection a été utilisé pour s'assurer que tous les répondants remplissaient les conditions de participation (c.-à-d. ne pas faire partie de l'industrie, être citoyen canadien et âgé de 18 ans et plus au moment du sondage). De plus, d'autres questions ont été posées pour déterminer si les répondants étaient parents d'enfants de moins de 6 ans ou de futurs parents.

2.3 Sondage

Des sondages en ligne ont été menés respectivement avant et après la campagne auprès de 4 740 répondants du 26 septembre au 7 octobre 2023, puis du 16 au 27 février 2024 à l'aide de la technologie d'interview Web assistée par ordinateur (IWAO). La collecte des données a été effectuée par Elemental Data Collection à Ottawa, en Ontario. Les entrevues en ligne ont été réalisées dans la langue officielle privilégiée par le répondant. La durée moyenne de chaque entrevue était de 6 minutes.

Le nom du commanditaire de l'étude, soit le gouvernement du Canada, a été révélé. Tous les répondants ont été informés que la participation était volontaire et que les renseignements recueillis étaient protégés en vertu des lois sur la protection des renseignements personnels.

2.4 Taux de réponse

Au total, 50 729 Canadiennes et Canadiens ont été contactés en ligne. Le taux de réponse pour ce sondage était de 10,48 %. Ce résultat est conforme aux taux de réponse types pour les sondages en ligne menés auprès de la population générale sur une même période. Les renseignements détaillés sont présentés dans le tableau ci-dessous.

Répartition des entrevues en ligne TOTAL Sondage avant la campagne Sondage après la campagne
Total 50 729 26 217 24 512
Non résolu (U) 43 507 22 485 21 022
Admissible – Aucune réponse (IS) 1 908 1 076 832
Interruption 778 456 322
Refus 1 130 620 510
Admissible – Unités répondantes (R) 5 314 2 656 2 658
Entrevues terminées 4 740 2 370 2 370
Non admissible –Âge 15 9 6
Non admissible – Industrie 559 277 282
Taux de réponse 10,48 % 10,13 % 10,84 %
Le taux de réponse a été calculé en utilisant la formule : R=R/(U+IS+R).

2.5 Analyse des données

Les données du sondage ont été pondérées pour garantir qu'elles représentent la population canadienne âgée de 18 ans et plus. Plus particulièrement, les résultats du sondage ont été pondérés par région, sexe et âge, conformément au tout dernier recensement de Statistique Canada.

Le tableau ci-dessous présente une répartition des résultats réels et pondérés par strate régionale.

Strate Taille de l'échantillon non pondéré Taille de l'échantillon pondéré
Provinces de l'Atlantique 337 319
Québec 1 098 1 090
Ontario 1 809 1 830
Prairies/Nunavut 318 308
Alberta/T.N.-O. 522 528
Colombie-Britannique/Yukon 656 665
Total 4 740 4 740

2.6 Analyse des non-réponses

Une analyse des non-réponses a été effectuée pour évaluer l'éventualité d'un biais de non-réponse. Les non-réponses proviennent d'une unité d'échantillonnage n'ayant pas participé au sondage, soit en raison d'un refus de participer ou de l'impossibilité de joindre un répondant durant la période de collecte de données. Les non-réponses se traduisent par un biais dans l'échantillonnage lorsqu'il y a des différences entre les répondants et les non-répondants

Pour l'analyse des résultats, la répartition de l'échantillon non pondéré par sexe, âge, revenu du ménage, situation d'emploi et niveau de scolarité a été comparée à la population présente (selon le recensement de 2021 de Statistique Canada).

  Échantillon (non pondéré) Population (recensement de 2021) % diff. (+/-) Échantillon (pondéré)
18-34 ans 18,71 % 26,69 % -7,32 % 26,71 %
35-54 ans 35,89 % 32,19 % 1,10 % 32,20 %
55 ans et plus 45,40 % 41,11 % 6,23 % 41,09 %
Hommes 47,06 % 48,76 % 1,24 % 48,68 %
Femmes 52,94 % 51,24 % -1,24 % 51,15 %
Moins de 20 000 $ 6,41 % 4,74 % 1,80 % 6,70 %
De 20 000 $ à moins de 40 000 $ 16,76 % 14,64 % -0,95 % 16,52 %
De 40 000 $ à moins de 80 000 $ 33,12 % 28,41 % -0,98 % 33,02 %
80 000 $ et plus 43,70 % 52,21 % 0,13 % 43,76 %
Occupant un emploi 56,37 % 57,10 % 3,76 % 59,07 %
Sans emploi 4,54 % 6,56 % -1,99 % 4,61 %
Hors du marché du travail 39,09 % 36,34 % -1,77 % 36,32 %
Aucun certificat ou diplôme 3,21 % 16,15 % -10,05 % 3,20 %
Certificat d'études secondaires ou l'équivalent 19,79 % 26,69 % -8,64 % 19,81 %
Certificat ou diplôme d'apprentissage ou de métier 7,45 % 8,71 % -2,86 % 7,13 %
Certificat ou diplôme d'un collège, d'un cégep ou d'un autre établissement non universitaire 23,00 % 18,84 % 3,27 % 22,65 %
Certificat ou diplôme d'études universitaires 46,56 % 29,61 % 18,27 % 47,21 %

Comme c'est normalement le cas des sondages en ligne au Canada, les répondants possédant un niveau élevé de scolarité étaient surreprésentés dans l'échantillon final. De plus, comme pour la plupart des sondages en ligne menés auprès de la population générale, l'âge est une source de biais d'échantillon, mais beaucoup moins que dans le cas des sondages téléphoniques. Enfin, comme le tableau l'indique, les jeunes Canadiens étaient un peu sous-représentés dans l'échantillon tandis que les plus âgés y étaient légèrement surreprésentés. Ces résultats ont été pondérés pour tenir compte de ces variantes. La pondération permet de réduire le biais s'il est présent, sans toutefois l'éliminer complètement. Il est peu probable que ce biais ait eu une influence significative sur les résultats du sondage.

2.7 Pondération des données

Pour faire en sorte que l'échantillon final soit représentatif de la répartition actuelle de la population canadienne, il a fallu appliquer un facteur de pondération aux données. Elemental a employé un processus pour équilibrer l'échantillon (ou pondération par méthode itérative aléatoire) afin d'obtenir un facteur de pondération qui reflète fidèlement la répartition par région, sexe et âge de la population actuelle.

2.8 Matériel d'enquête

Sondage en anglais

ADVERTISING CAMPAIGN EVALUATION TOOL
POST-CAMPAIGN SURVEY- CHILDHOOD VACCINATION ADVERTISING CAMPAIGN

INTRODUCTION

Thank you for taking a few minutes to complete this survey on current issues that matter to Canadians. Si vous préférez répondre à ce sondage en français, veuillez cliquer sur français [SWITCH TO FRENCH VERSION].

Your participation is voluntary and your responses will be kept entirely confidential. The survey takes about 11 minutes to complete.

START SURVEY

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Elemental Data Collection adheres to the privacy laws regarding respondent confidentiality within our industry. Unless otherwise stated, all of our research data is collected and presented in aggregate format so that no responses can be linked or tracked back to specific respondents. Respondents can be rest assured that any personal information that is shared with us will remain strictly confidential unless permission has been granted to share their responses.

The principles and our compliance are as follows:

Accountability – if you have been a respondent in one of our studies and have any questions related to your personal information, you may contact our Privacy Officer using the form at the bottom of this page.

Identifying the Purpose of the Research – before you agree to participate in any research study, you will be advised of why the study is being conducted and how any of your information will be collected and used.

Consent – in the rare instance that your personal information needs to be connected to your responses to fulfill the objectives of the study and transferred to the client, you will specifically be asked at the time of data collection if you grant permission. For any study we conduct, you have the option of not participating.

Limiting Collection – we will only collect the data we need to meet our study objectives.

Limiting Use, Disclosure and Retention – personal information will be retained only as long as it serves a purpose and need.

Accuracy – in all aspects of data collection and analysis, we strive for the highest accuracy and quality possible.

Safeguards – any personal information from participation in research studies is protected using physical and technological barriers.

Openness – any questions regarding our Privacy Policy and related procedures can be directed to our Privacy Officer.

Individual Access – a respondent who has participated in one of our studies may have access to his or her personal information within 30 days of filing a request with our Privacy Officer.

Challenging Compliance – our compliance and Privacy Policy may be challenged or questioned at any time by contacting our Privacy Officer.

A full detailed explanation of the standards and policies that Elemental Data Collection Inc. adheres to can be found on the CRIC (Canadian Insights Research Council) website. Furthermore, Elemental Data Collection Inc. abides by the Standards for the Conduct of Government of Canada Public Opinion Research – Telephone and Online Surveys which additionally outlines our privacy responsibilities here.

If you require any technical assistance, please contact your panel provider.

a) Does anyone in your household work for any of the following organizations?

SELECT ALL THAT APPLY

IF "NONE OF THESE ORGANIZATIONS" CONTINUE, OTHERWISE THANK AND TERMINATE.

b) What is your gender?

c) In what year were you born?

YYYY

ADMISSIBLE RANGE 1900-2006
IF > 2006, THANK AND TERMINATE
ASK D IF QUESTION C IS LEFT BLANK

d) In which of the following age categories do you belong?

SELECT ONE ONLY

IF "LESS THAN 18 YEARS OLD" OR "BLANK", THANK AND TERMINATE

e) In which province or territory do you live?

SELECT ONE ONLY

IF NO PROVINCE OR TERRITORY IS SELECTED, THANK AND TERMINATE

SCREENER QUESTION TO IDENTIFY IF HAVE CHILDREN AGED 5 AND UNDER

S1. Are you the parent or legal guardian of a child age 5 years old or younger?

S2. Please enter the age of your child(ren) below. If your child is under 1 years old, please enter 0

SCREENER QUESTIONS TO IDENTIFY IF PREGNANT OR THINKING OF GETTING PREGNANT IN NEXT 12 MONTHS

[IF FEMALE or OTHER AND S1=NO, ASK S3]

S3. Are you currently pregnant?

[ASK S4 IF S3=NO]

S4. Are you expecting to become pregnant within the next 12 months?

GROUPING
RESPONDENTS SHOULD ONLY COUNT IN ONE GROUP
n=2,370 surveys to include n=500 from groups 1 & 2, n=1,870 from group 3

  1. Parents and caregivers of children 0-5– S1=YES
  2. Pregnant people and those planning to become pregnant– S3=YES or S4=YES
  3. Genpop— S1=NO and S3=NO and S4=NO

CORE QUESTIONS

ASK ALL RESPONDENTS

Q1:

Over the past six months, have you seen, read or heard any advertising from the Government of Canada?

Q3:

Think about the most recent Government of Canada ad that comes to mind. What do you remember about this ad?

CAMPAIGN-SPECIFIC QUESTIONS

ASK ALL RESPONDENTS

T1A:

Over the past six months, have you seen, read or heard any Government of Canada advertising about recommended childhood vaccinations?

Recommended childhood vaccines include vaccines to prevent tetanus, diphtheria, pertussis (whooping cough), polio and measles, mumps, influenza, rubella (MMR) as well as haemophilus influenza type B (Hib). They also include recommended vaccines to prevent chicken pox (varicella), but do not include the COVID vaccine or the vaccines you get in advance of travelling.

T1B:

Where have you seen, read or heard this ad about childhood vaccinations?

SELECT ALL THAT APPLY

Printed publications

Online / digital

Out-of-home (indoor and outdoor signage)

Mandatory option(s):

T1C:

What do you remember about this ad?

ASK ALL RESPONDENTS

CAMPAIGN SPECIFIC ATTITUDINAL AND BEHAVIOURAL QUESTIONS MAY BE ADDED HERE

T1D:

On a scale of 1 to 5 where 1 is not at all, 5 is completely, and the midpoint 3 is moderately, how much do you trust recommended childhood vaccinations?

T1E:

Which of the following statements most accurately reflects your views on vaccines for your child(ren)? [Gen pop: remove "your"]

T1F:

What is/are the main reason(s) you are [hesitant about/opposed to] getting your child(ren) vaccinated? (Please select all that apply) [Gen pop: remove "your"]

T1G:

What is/are the main reason(s) for getting your child(ren) vaccinated? (Please select all that apply) [Gen pop: remove "your"]

T1H:

In the past 12 months, have you looked for information about childhood vaccinations?

T1I:

How much do you agree or disagree with each of the following statements, in general…

[COLUMNS]

[ROWS, RANDOMIZE]

T1J:

What impact, if any, did the COVID-19 pandemic have on your level of concern regarding:

[COLUMNS]

[ROWS, RANDOMIZE]

T1K: [Ask only to respondents in Group 1 or 2]

Did the COVID-19 pandemic affect your likelihood of getting the recommended childhood vaccines for your child(ren)? Would you say you are:

AD RECALL QUESTIONS

T1L_PRE:

Here are some ads that have recently been broadcast on various media. Over the past six months, have you seen this ad or a similar looking ad with a different image or message? Click here to watch.

[CLICK TO GO TO THE NEXT PAGE]

T1L_Ad1

[insert video ad]

T1L_Ad2

[insert digital ad #1]

T1L_Ad3

[insert digital ad #2]

T1L_Ad4

[insert digital ad #3]

T1L_Ad5

[insert OOH ad #1]

T1L_Ad6

[insert OOH ad #2]

T1L_Ad7

[insert OOH ad #3]

Over the past three weeks, have you seen, read or heard these ads?

T1M:

Where have you seen, read or heard these ads?

[NOTE: SELECT FROM LIST ALL MEDIA USED IN THE CAMPAIGN. YOU MAY ALSO INCLUDE OTHER MEDIA OF YOUR CHOICE. HEADINGS ARE FOR GUIDANCE ONLY AND NOT TO BE USED IN THE FINAL VERSION OF THE QUESTIONNAIRE]

SELECT ALL THAT APPLY

Printed publications

Online / digital

Out-of-home (indoor and outdoor signage)

Mandatory option(s):

T1N:

What do you think is the main point these ads are trying to get across?

T1O:

Please indicate your level of agreement with the following statements about these ads?

RANDOMIZE STATEMENTS
  1
Strongly Disagree
2 3 4 5
Strongly Agree
These ads catch my attention
These ads are relevant to me
These ads share information about childhood vaccination in a clear way
These ads reminded me that childhood vaccination is important
These ads made me feel confident about vaccinating my child/children
I learned something new about childhood vaccination from these ads

[ASK T1L IF T1H=YES]

T1P:

Did you do any of the following as a result of seeing the ads? Please select all that apply

DEMOGRAPHIC QUESTIONS [ASK IN BASELINE AND POST-CAMPAIGN SURVEYS]

D1:

Which of the following categories best describes your current employment status? Are you…

SELECT ONE ONLY

D2:

What is the highest level of formal education that you have completed?

SELECT ONE ONLY

[ASK only if S1= NO]

D3:

Are there any children under the age of 18 currently living in your household?

D4:

Which of the following categories best describes your total annual household income, including income from all household members, before taxes are deducted?

SELECT ONE ONLY

D5:

Where were you born?

ASK IF D5=BORN OUTSIDE CANADA

D6:

In what year did you first move to Canada?

YYYY

ADMISSIBLE RANGE: 1900-2024

D7:

What is the language you first learned at home as a child and still understand?

SELECT UP TO TWO

That concludes the survey. This survey was conducted on behalf of Health Canada. In the coming months the report will be available from Library and Archives Canada. We thank you very much for taking the time to answer this survey, it is greatly appreciated.


Sondage en français

OUTIL D'ÉVALUATION DES CAMPAGNES PUBLICITAIRES
SONDAGE D'APRÈS CAMPAGNE – CAMPAGNE PUBLICITAIRE SUR LA VACCINATION DES ENFANTS

INTRODUCTION

Merci de prendre quelques minutes pour répondre à ce sondage sur des enjeux d'actualité qui intéressent les Canadiens. If you prefer to complete this survey in English, please click English [PASSEZ A LA VERSION ANGLAISE].

Votre participation est volontaire et toutes vos réponses demeureront confidentielles. Le sondage prend environ 11 minutes à compléter.

DÉBUT DU SONDAGE

Cliquez ici si vous souhaitez vérifier l'authenticité du présent sondage et ici pour lire notre politique de confidentialité.

Elemental Data Collection respecte les lois sur la protection des renseignements personnels qui régissent la confidentialité des répondants au sein de notre industrie. Sauf indication contraire, toutes nos données de recherche sont recueillies et présentées sous forme agrégée; aucune réponse n'est donc associée à des répondants en particulier ni ne permet de les identifier. Les répondants peuvent être assurés que tous les renseignements personnels qu'ils nous transmettent demeureront strictement confidentiels, à moins qu'ils nous aient autorisés à communiquer leurs réponses.

Voici les principes auxquels nous adhérons:

Responsabilité – si vous avez participé à l'une de nos études et avez des questions au sujet de vos renseignements personnels, vous pouvez communiquer avec notre responsable de la protection des renseignements personnels en remplissant le formulaire figurant au bas de cette page.

Détermination des fins de la recherche – avant que vous ne consentiez à participer à une étude de recherche, nous vous dirons à quelles fins l'étude est réalisée et comment vos renseignements seront recueillis et utilisés.

Consentement – cela est rare, mais nous devons parfois associer vos renseignements personnels à vos réponses pour répondre aux objectifs de l'étude et les transmettre au client, auquel cas nous vous demanderons expressément votre autorisation au moment de la collecte de données. Chaque fois que nous réalisons une étude, vous avez la possibilité de ne pas y participer.

Limitation de la collecte – nous recueillons seulement les données dont nous avons besoin pour satisfaire aux objectifs de nos études.

Limitation de l'utilisation, de la communication et de la conservation – nous ne conservons les renseignements personnels qu'aussi longtemps que nécessaire pour répondre aux fins auxquelles ils ont été recueillis.

Exactitude – nous visons à garantir les plus hauts niveaux d'exactitude et de qualité possibles dans tous les aspects de la collecte et de l'analyse de données.

Mesures de sécurité – nous protégeons tous les renseignements personnels recueillis dans le cadre de nos études de recherche au moyen de mesures de sécurité physiques et technologiques.

Transparence – toutes les questions concernant notre politique de confidentialité et les procédures qui s'y rapportent peuvent être adressées à notre responsable de la protection des renseignements personnels.

Accès aux renseignements personnels – toute personne qui a participé à l'une de nos études peut avoir accès à ses renseignements personnels dans les trente (30) jours suivant la présentation d'une demande à cet effet à notre responsable de la protection des renseignements personnels.

Possibilité de porter plainte à l'égard du non-respect des principes – il est possible en tout temps de porter plainte ou de remettre en question notre politique de confidentialité et notre conformité à celle-ci en communiquant avec notre responsable de la protection des renseignements personnels.

Une explication détaillée de l'ensemble des normes et des politiques auxquelles Elemental Data Collection Inc. adhère se trouve sur le site Web du Conseil de recherche et d'intelligence marketing canadien (CRIC) CRIC (Conseil de recherche et d'intelligence marketing canadien) site web. De plus, Elemental Data Collection Inc. respecte les normes pour la conduite des recherches sur l'opinion publique du gouvernement du Canada. – Telephone and en linge Enquêtes qui décrivent en outre nos responsabilités en matière de confidentialité ici.

Veuillez communiquer avec votre fournisseur de panneaux pour obtenir de l'aide d'ordre technique.

a) Quelqu'un au sein de votre foyer travaille-t-il pour l'une ou l'autre des organisations suivantes?

CHOISISSEZ TOUTES LES RÉPONSES APPLICABLES.

SI « AUCUNE DE CES ORGANISATIONS », POURSUIVEZ. SINON, REMERCIEZ LE RÉPONDANT ET METTEZ FIN AU SONDAGE.

b) Quel est votre genre?

c) Quelle est votre année de naissance?

YYYY

TRANCHE ADMISSIBLE : 1900 À 2006
SI L'ANNÉE EST > 2006, REMERCIEZ ET METTEZ FIN AU SONDAGE.
POSEZ LA QUESTION D SI LA CASE À LA QUESTION C EST VIDE.

d) À quelle catégorie d'âge appartenez-vous?

NE CHOISIR QU'UNE SEUL CATÉGORIE.

SI LE RÉPONDANT A MOINS DE 18 ANS, REMERCIEZ ET METTEZ FIN AU SONDAGE.

e) Dans quelle province ou quel territoire habitez-vous?

NE CHOISIR QU'UNE PROVINCE OU QU'UN TERRITOIRE.

SI AUCUNE PROVINCE OU AUCUN TERRITOIRE N'EST CHOISI(E), REMERCIEZ LE RÉPONDANT ET METTEZ FIN AU SONDAGE.

QUESTION DE SÉLECTION VISANT À DÉTERMINER SI LE RÉPONDANT A DES ENFANTS DE MOINS DE 5 ANS

S1. Êtes-vous le parent ou le tuteur légal d'un ou de plusieurs enfants de 5 ans ou moins?

S2. Veuillez entrer l'âge de votre (vos) enfant(s) ci-dessous. Si votre (vos) enfant(s) a (ont) moins d'un an, veuillez entrer 0.

QUESTIONS DE SÉLECTION POUR DÉTERMINER SI LA PERSONNE EST ENCEINTE OU COMPTE LE DEVENIR DANS LES 12 PROCHAINS MOIS

[SI FEMME OU AUTRE ET S1=NON, POSER LA S3]

S3. Êtes-vous enceinte?

[POSER LA S4 SI S3=NON]

S4. Prévoyez-vous devenir enceinte au cours des 12 prochains mois?

REGROUPEMENT
LES RÉPONDANTS NE DOIVENT COMPTER QUE DANS UN SEUL GROUPE
n = 2 370 enquêtes pour inclure n = 500 des groupes 1 et 2, n = 1 870 du groupe 3

  1. Parents et tuteurs d'enfants de 0 à 5 ans– S1=oui
  2. Les personnes enceintes et celles qui envisagent de le devenir – S3=oui ou S4=oui
  3. Population générale — S1=non et S3=non et S4=non

QUESTIONS DE BASE

POSER À TOUS LES RÉPONDANTS.

Q1 :

Au cours des six derniers mois, avez-vous vu, lu ou entendu des publicités du gouvernement du Canada?

Q3 :

Pensez à la plus récente publicité du gouvernement du Canada qui vous revient à l'esprit. De quoi vous souvenez-vous à propos de cette publicité?

QUESTIONS SPÉCIFIQUES À LA CAMPAGNE

POSER À TOUS LES RÉPONDANTS.

T1A :

Au cours des six derniers mois, avez-vous vu, lu ou entendu une publicité du gouvernement du Canada au sujet de la vaccination recommandée pour les enfants?

Les vaccins recommandés pour les enfants comprennent les vaccins qui protègent contre le tétanos, la diphtérie, la coqueluche, la poliomyélite, la rougeole, les oreillons, la rubéole (ROR), la grippe (influenza) et la bactérie Haemophilus influenzae de type b (Hib). Ils englobent également les vaccins recommandés pour protéger les enfants contre la varicelle, mais pas les vaccins contre la COVID-19 ni ceux administrés en prévision d'un voyage.

T1B :

Où avez-vous vu, lu ou entendu cette publicité (INSÉRER LE SUJET DE LA CAMPAGNE) ?

CHOISISSEZ TOUTES LES RÉPONSES APPLICABLES.

Publications imprimées

Internet / numérique

Publicités extérieures (Affichages intérieur et extérieur)

Option(s) obligatoire(s) :

T1C :

De quoi vous souvenez-vous à propos de cette publicité?

POSER À TOUS LES RÉPONDANTS.

ON PEUT AJOUTER ICI DES QUESTIONS PRÉCISES À LA CAMPAGNE POUR ÉVALUER LES ATTITUDES ET LES COMPORTEMENTS.

T1D:

Au moyen d'une échelle de cinq points, où « 1 » signifie pas du tout, « 5 », tout à fait, et le point milieu, « 3 », modérément, dans quelle mesure faites-vous confiance aux vaccins recommandés pour les enfants?

T1E :

Lequel des énoncés suivants représente le mieux votre position au sujet des vaccins pour votre (ou vos) enfant(s)] [Population générale : remplacer « votre (ou vos) enfant(s) » par « enfants »]

T1F :

Quelle est (quelles sont) la (les) principale(s) raison(s) pour laquelle (lesquelles) vous [avez des hésitations par rapport à/êtes contre] la vaccination de votre (vos) enfant(s)? (Veuillez choisir toutes les réponses qui s'appliquent.) [Population générale : remplacer « de votre (vos) enfant(s) » par « des enfants »)

T1G :

Quelle est (quelles sont) la (les) principale(s) raison(s) de faire vacciner votre (vos) enfant(s)? (Veuillez choisir toutes les réponses qui s'appliquent.) [Population générale : remplacer « votre (vos) enfant(s) » par « les enfants »)

T1H :

Au cours des douze derniers mois, avez-vous cherché des renseignements au sujet des vaccins pour enfants?

T1I :

Veuillez indiquer à quel point vous êtes d'accord ou en désaccord avec chaque énoncé. En général...

[COLONNES]

[LIGNES, ORDRE ALÉATOIRE]

T1J :

Quel impact la pandémie de COVID-19 a-t-elle eu, s'il y a lieu, sur votre niveau de préoccupation à l'égard de :

[COLONNES]

[LIGNES, ORDRE ALÉATOIRE]

T1K : [Ne poser la question qu'aux répondants du groupe 1 ou 2]

La pandémie de COVID-19 a-t-elle influencé la probabilité que vous fassiez administrer à votre (vos) enfant(s) les vaccins recommandés pour les enfants? Diriez-vous que :

[CLIQUEZ POUR ALLER À LA PAGE SUIVANTE]

T1L_Ad1

[Insérer la publicité vidéo]

T1L_Ad2

[Insérer la publicité numérique no 1]

T1L_Ad3

[Insérer la publicité numérique no 2]

T1L_Ad4

[Insérer la publicité numérique no 3]

T1L_Ad5

[Insérer la publicité extérieure no 1]

T1L_Ad6

[Insérer la publicité extérieure no 2]

T1L_Ad7

[Insérer la publicité extérieure no 3]

Au cours des trois dernières semaines, avez-vous vu, lu ou entendu ces publicités ?

T1M :

Où avez-vous vu, lu ou entendu ces publicités ?

[REMARQUE : CHOISISSEZ DANS LA LISTE TOUS LES MÉDIAS UTILISÉS DANS LA CAMPAGNE. VOUS POUVEZ AUSSI INCLURE D'AUTRES MÉDIAS AU CHOIX. LES EN-TÊTES SONT À TITRE INDICATIF UNIQUEMENT ET NE DOIVENT PAS ÊTRE UTILISÉS DANS LA VERSION FINALE DU QUESTIONNAIRE]

CHOISISSEZ TOUTES LES RÉPONSES APPLICABLES.

Publications imprimées

Internet / numérique

Publicités extérieures (affichages intérieur et extérieur)

Option(s) obligatoire(s) :

T1N :

Quel est, selon vous, le message principal que ces publicités tentent de véhiculer?

T1O :

Dans quelle mesure êtes-vous d'accord ou non avec les énoncés suivants au sujet de ces publicités?

PRÉSENTER DE FAÇON ALÉATOIRE
  1
Fortement en désaccord
2 3 4 5
Fortement en accord
Ces publicités attirent mon attention
Ces publicités me concernent
Ces publicités véhiculent des informations claires sur la vaccination des enfants
Ces publicités m'ont rappelé que la vaccination des enfants est importante
Ces publicités m'ont permis de me sentir à l'aise de faire vacciner mon (mes) enfant(s)
J'ai appris quelque chose de nouveau sur la vaccination des enfants en regardant ces publicités

[POSER LA T1L SI T1H=OUI]

T1P :

Avez-vous fait l'une des actions suivantes après avoir vu les annonces? Veuillez choisir toutes les réponses qui s'appliquent.

QUESTIONS DÉMOGRAPHIQUES [DEMANDER DANS LES SONDAGES DE RÉFÉRENCE ET D'APRÈS CAMPAGNE]

D1 :

Laquelle de ces descriptions correspond le mieux à votre situation d'emploi actuelle? Êtes-vous…

NE CHOISIR QU'UNE CATÉGORIE.

D2 :

Quel est le plus haut niveau de scolarité que vous avez atteint?

NE CHOISIR QU'UNE SEULE OPTION.

[POSER SEULEMENT SI S1 = NON]

D3 :

Des enfants de moins de 18 ans habitent-ils actuellement dans votre foyer?

D4 :

Laquelle des catégories suivantes décrit le mieux la somme des revenus annuels avant impôts de tous les membres de votre foyer?

NE CHOISIR QU'UNE SEULE RÉPONSE.

D5 :

Où êtes-vous né(e)?

DEMANDEZ SI D5=NÉ(E) À L'ÉTRANGER

D6 :

En quelle année êtes-vous arrivé(e) au Canada?

YYYY

PÉRIODE ADMISSIBLE : 1900 à 2024

D7 :

Quelle est la première langue que vous avez apprise lorsque vous étiez enfant et que vous comprenez toujours?

EN CHOISIR AU PLUS DEUX.

Voilà qui met fin au sondage que nous avons effectué pour le compte de Santé Canada

Dans les mois à venir, le rapport sera disponible de Bibliothèque et Archives Canada. Nous vous remercions beaucoup d'avoir pris le temps d'y participer, nous vous en sommes reconnaissants.

Data Dictionary
Variable Position Label
QUEST 1 QUESTIONAIRE ID
DATE 2 DATE
Language 3 LANGUAGE
DURATION 4 DURATION
QAM1 5 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QAM2 6 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QAM3 7 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QAM4 8 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QAM5 9 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QAM6 10 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QAM7 11 QA. Does anyone in your household work for any of the following organizations?
QB 12 QB. What is your gender?
QC 13 QC. In what year were you born?
QD 14 QD. In which of the following age categories do you belong?
QE 15 QE. In which province or territory do you live?
QS1 16 QS1. Are you the parent or legal guardian of a child aged 5 years old or younger?
QS2A 17 QS2A. Please enter the age of [QS1_RECALL.TEXT] below - Child 1
QS2B 18 QS2B. Please enter the age of [QS1_RECALL.TEXT] below - Child 2
QS2C 19 QS2C. Please enter the age of [QS1_RECALL.TEXT] below - Child 3
QS2D 20 QS2D. Please enter the age of [QS1_RECALL.TEXT] below - Child 4
QS2E 21 QS2E. Please enter the age of [QS1_RECALL.TEXT] below - Child 5
QS3 22 QS3. Are you currently pregnant?
QS4 23 QS4. Are you expecting to become pregnant within the next 12 months?
QUOTA 24 QUOTA. Parent/Pregnant Caregiver Quotas
Q1 25 Q1. Over the past 6 months, have you seen, read or heard any advertising from the Government of Canada?
Q3M1 26 Q3. What do you remember about this ad?
Q3M2 27 Q3. What do you remember about this ad?
Q3M3 28 Q3. What do you remember about this ad?
Q3M4 29 Q3. What do you remember about this ad?
Q3M5 30 Q3. What do you remember about this ad?
O_Q3 31 Q3. What do you remember about this ad?
QT1A 32 QT1A. Have you seen, read or heard any Government of Canada advertising about recommended childhood vaccinations?
QT1BM1 33 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM2 34 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM3 35 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM4 36 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM5 37 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM6 38 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM7 39 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM8 40 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM9 41 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM10 42 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM11 43 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM12 44 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM13 45 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM14 46 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM15 47 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM16 48 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM17 49 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1BM18 50 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
O_QT1B 51 QT1B. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1CM1 52 QT1C. What do you remember about this ad?
QT1CM2 53 QT1C. What do you remember about this ad?
QT1CM3 54 QT1C. What do you remember about this ad?
QT1CM4 55 QT1C. What do you remember about this ad?
QT1CM5 56 QT1C. What do you remember about this ad?
O_QT1C 57 QT1C. What do you remember about this ad?
QT1D 58 QT1D. How much do you trust recommended childhood vaccinations?
QT1E 59 QT1E. Which of the following statements most accurately reflects your views on vaccines for [RECALL1.TEXT]?
QT1FM1 60 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1FM2 61 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1FM3 62 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1FM4 63 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1FM5 64 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1FM6 65 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
O_QT1F 66 QT1F. What is/are the main reason(s) you are [RECALL3.TEXT] getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM1 67 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM2 68 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM3 69 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM4 70 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM5 71 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM6 72 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1GM7 73 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
O_QT1G 74 QT1G. What is/are the main reason(s) for getting [RECALL1.TEXT] vaccinated?
QT1H 75 QT1H. In the past 12 months, have you looked for information about childhood vaccinations?
QT1IA 76 QT1A. Agree/disagree: Childhood vaccines are safe.
QT1IB 77 QT1B. Agree/disagree: Childhood vaccines are effective.
QT1IC 78 QT1C. Agree/disagree: Childhood vaccines are important for [RECALL2.TEXT] health.
QT1JA 79 QT1JA. What impact, if any, did the COVID-19 pandemic have on your level of concern regarding: Recommended childhood vaccinations
QT1JB 80 QT1JB. What impact, if any, did the COVID-19 pandemic have on your level of concern regarding: The risk of other infectious diseases
QT1K 81 QT1K. Did the COVID-19 pandemic affect your likelihood of getting the recommended childhood vaccines for [RECALL1.TEXT]?
QT1L_PRE 82 QT1L_PRE. Over the past six months, have you seen this ad or a similar looking ad with a different image or message?
QT1L 83 QT1L. Over the past three weeks, have you seen, read or heard these ads?
QT1MM1 84 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM2 85 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM3 86 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM4 87 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM5 88 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM6 89 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM7 90 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM8 91 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM9 92 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM10 93 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM11 94 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM12 95 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM13 96 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM14 97 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM15 98 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM16 99 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM17 100 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1MM18 101 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
O_QT1M 102 QT1M. Where have you seen, read or heard this ad about about childhood vaccinations?
QT1NM1 103 QT1N. What do you think is the main point these ads are trying to get across?
QT1NM2 104 QT1N. What do you think is the main point these ads are trying to get across?
QT1NM3 105 QT1N. What do you think is the main point these ads are trying to get across?
QT1NM4 106 QT1N. What do you think is the main point these ads are trying to get across?
QT1NM5 107 QT1N. What do you think is the main point these ads are trying to get across?
O_QT1N 108 QT1N. What do you think is the main point these ads are trying to get across?
QT1OA 109 QT1OA. Please indicate your level of agreement: These ads catch my attention
QT1OB 110 QT1OB. Please indicate your level of agreement: These ads are relevant to me
QT1OC 111 QT1OC. Please indicate your level of agreement: These ads share information about childhood vaccination in a clear way
QT1OD 112 QT1OD. Please indicate your level of agreement: These ads reminded me that childhood vaccination is important
QT1OE 113 QT1OE. Please indicate your level of agreement: These ads made me feel confident about vaccinating my child/children
QT1OF 114 QT1OF. Please indicate your level of agreement: I learned something new about childhood vaccination from these ads
QT1PM1 115 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM2 116 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM3 117 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM4 118 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM5 119 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM6 120 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM7 121 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QT1PM8 122 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
O_QT1P 123 QT1P. Did you do any of the following as a result of seeing the ads?
QD1 124 QD1. Which of the following categories best describes your current employment status?
QD2 125 QD2. What is the highest level of formal education that you have completed?
QD3 126 QD3. Are there any children under the age of 18 currently living in your household?
QD4 127 QD4. Which of the following categories best describes your total annual household income?
QD5 128 QD5. Where were you born?
O_QD5 129 QD5. Where were you born?
QD6 130 QD6. In what year did you first move to Canada?
QD7M1 131 QD7. What is the language you first learned at home as a child and still understand?
QD7M2 132 QD7. What is the language you first learned at home as a child and still understand?
O_QD7 133 QD7. What is the language you first learned at home as a child and still understand?
AGE 134 AGE. Age (Col)
AGEGROUP 135 AGE (Collapsed)
REGION 136 REGION. Province (col)
WEIGHT 137 WEIGHT VARIABLE
WAVE 138 WAVE. Survey Wave
Variable Values
Value Label
QAM1 TO QAM7 1 A marketing research firm
2 A magazine or newspaper
3 An advertising agency or graphic design firm
4 A political party
5 A radio or television station
6 A public relations company
7 The federal or provincial government
9 None of these organizations
QB 1 Male
2 Female
3 Other
9 Prefer not to answer
QC 9999 Prefer not to say
QD 1 Less than 18 years old
2 18 to 24
3 25 to 34
4 35 to 44
5 45 to 54
6 55 to 64
7 65 or older
9 Prefer not to say
QE 1 Alberta
2 British Columbia
3 Manitoba
4 New Brunswick
5 Newfoundland and Labrador
6 Northwest Territories
7 Nova Scotia
8 Nunavut
9 Ontario
10 Prince Edward Island
11 Quebec
12 Saskatchewan
13 Yukon
QS1 99 No
QS2A 1 0
2 1
3 2
4 3
5 4
6 5
7 Refused
QS2B 1 0
2 1
3 2
4 3
5 4
6 5
7 Refused
QS2C 1 0
2 1
3 2
4 3
5 4
6 5
7 Refused
QS2D 1 0
2 1
3 2
4 3
5 4
6 5
7 Refused
QS2E 1 0
2 1
3 2
4 3
5 4
6 5
7 Refused
QS3 1 Yes
2 No
QS4 1 Yes
2 No
QUOTA 1 Parents and caregivers of children
2 Pregnant people and those planning to become pregnant
3 Genpop
Q1 1 Yes
2 No
Q3M1 TO Q3M5 20 Health/health care
21 Climate change/environment
22 Cost of living/inflation/affordability
23 COVID-19/COVID-19 regulations
24 COVID-19 vaccination
25 Economy/business
26 Election/campaigning/voting
27 Gun control
28 Immigration/refugees
29 Military/world conflict
30 Pensions/seniors
31 Taxes/tax credits
32 Benefits/financial assistance (general)
33 Border security/international relations
34 Budget/government spending
35 Childcare
36 Housing/rent subsidy
37 Jobs/employment
38 Safety/crime
39 Announcement about government/PM (general)
40 Education/training
41 Canada-India relations
42 Carbon tax
43 House Speaker resigned/Nazi invited to parliament
44 Truth and Reconciliation/Indigenous issues
77 Specify
88 Other
99 DK/NA
QT1A 1 Yes
2 No
QT1BM1 TO QT1BM18 1 Insert in mailout
2 Digital/Streaming TV
3 Digital/Streaming radio
4 In a mobile app
5 Internet website
6 Online news sites
7 Web search
8 Pinterest
9 YouTube
10 Cinema or movie theatre
11 Highway billboard
12 Digital billboard
13 Shopping mall digital screen
14 Doctor's office
15 Pharmacy
16 Elevator
17 Transit
20 Newspaper
21 Other radio
22 Other TV
77 Other, specify:
88 Other
99 DK/NA
QT1CM1 TO QT1CM5 20 Importance of vaccines/reminder of vaccines (general)
21 Reminder of COVID-19 vaccine
22 Reminder of flu vaccine
23 COVID-19/reminder of COVID-19
24 Flu season/reminder of flu season
25 COVID-19 vaccines have been approved for children under 5 years old
26 Vaccines benefit children/reminder to have your children vaccinated (paretns)
27 Vaccines benefit everyone/reminder to get your vaccine
28 Opposed to the content of the ad (general)
29 Vaccines are safe/safe for children
30 Recall ad medium/description (general)
31 Reminder of other health/health care issue
88 Other
99 DK/NA
QT1D 1 1 – Not at all
2 2
3 3 -Moderately
4 4
5 5 – Completely
QT1E 1 I (will) accept all recommended vaccines and have no doubts or concerns
2 I (will) accept all recommended vaccines but have doubts and concerns
3 I (will or have) refuse(d) or delay(ed) getting some vaccines
4 I have not decided yet about plans for vaccinating my child
5 I will or have refuse(d) some recommended vaccines
6 I will or have refuse(d) all recommended vaccines
9 Don't know
QT1FM1 TO QT1FM6 1 Concerns about side effects
2 Lack of information on vaccine ingredients
3 Distrust in pharmaceutical companies
4 Belief in natural immunity being better
5 Information shared by friends/family
20 Distrust in government
77 Other (please specify)
88 Other
99 DK/NA
QT1GM1 TO QT1GM7 1 Recommendations from healthcare professionals, like doctors
2 Confidence in Canada's Health Canada's safety standards for vaccines
3 Knowing herd immunity benefits my community
4 Clear information available of vaccines ingredients
5 Proven record of vaccines reducing or preventing disease
6 Information shared by friends/family
77 Other (please specify)
88 Other
99 DK/NA
QT1H 1 Yes
2 No
8 Don't recall
9 Don't know
QT1IA 1 Strongly agree
2 Somewhat agree
3 Somewhat disagree
4 Strongly disagree
5 Don't know
6 Prefer not to answer
QT1IB 1 Strongly agree
2 Somewhat agree
3 Somewhat disagree
4 Strongly disagree
5 Don't know
6 Prefer not to answer
QT1IC 1 Strongly agree
2 Somewhat agree
3 Somewhat disagree
4 Strongly disagree
5 Don't know
6 Prefer not to answer
QT1JA 1 A lot less concerned now
2 Somewhat less concerned now
3 About the same as before
4 Somewhat more concerned now
5 A lot more concerned now
6 I do not recall
7 I don't know
8 I prefer not to answer
QT1JB 1 A lot less concerned now
2 Somewhat less concerned now
3 About the same as before
4 Somewhat more concerned now
5 A lot more concerned now
6 I do not recall
7 I don't know
8 I prefer not to answer
QT1K 1 More likely to get the recommended childhood vaccines
2 Less likely to get the recommended childhood vaccines
3 Does not affect your likelihood of getting the recommended childhood vaccines
QT1L_PRE 1 Continue
QT1L 1 Yes
2 No
QT1MM1 TO QT1MM18 1 Insert in mailout
2 Digital/Streaming TV
3 Digital/Streaming radio
4 In a mobile app
5 Internet website
6 Online news sites
7 Web search
8 Pinterest
9 YouTube
10 Cinema or movie theatre
11 Highway billboard
12 Digital billboard
13 Shopping mall digital screen
14 Doctor's office
15 Pharmacy
16 Elevator
17 Transit
22 Other TV
77 Other, specify:
88 OTHER
99 DK/NA
QT1NM1 TO QT1NM5 20 Reminder of vaccine benefits/get vaccinated (general)
21 Reminder of childhood vaccine benefits/get children vaccinated
22 Child vaccination is safe/vaccines are safe
23 Child vaccination is effective/vaccines are effective
24 Child vaccination is important/vaccines are important
25 Child vaccination is necessary/vaccines are necessary
26 Child vaccination provides protection/vaccines provide protection
27 Child vaccination/vaccine awareness (general)
28 Rely on facts and science about vaccines/trust health professionals/combat misinformation
77 Other - specify
88 Other
99 DK/NA
QT1OA 1 Strongly Disagree - 1
2 2
3 3
4 4
5 Strongly Agree - 5
QT1OB 1 Strongly Disagree - 1
2 2
3 3
4 4
5 Strongly Agree - 5
QT1OC 1 Strongly Disagree - 1
2 2
3 3
4 4
5 Strongly Agree - 5
QT1OD 1 Strongly Disagree - 1
2 2
3 3
4 4
5 Strongly Agree - 5
QT1OE 1 Strongly Disagree - 1
2 2
3 3
4 4
5 Strongly Agree - 5
QT1OF 1 Strongly Disagree - 1
2 2
3 3
4 4
5 Strongly Agree - 5
QT1PM1 TO QT1PM8 1 Visited the Canada.ca/childhood-vaccines website
2 Discussed vaccination with my health professional
3 Discussed vaccination with a friend or family member
4 Shared the information
5 Decided to vaccinate my child
6 Looked for vaccination information online
7 Thought more about vaccinations for my child(ren)
77 Other, specify
88 Other
98 Nothing
99 DK/NA
QD1 1 Working full-time (30 or more hours per week)
2 Working part-time (less than 30 hours per week)
3 Self-employed
4 Unemployed, but looking for work
5 A student attending school full-time
6 Retired
7 Not in the workforce (Full-time homemaker or unemployed but not looking for work)
8 Other employment status
QD2 1 Grade 8 or less
2 Some high school
3 High school diploma or equivalent
4 Registered Apprenticeship or other trades certificate or diploma
5 College, CEGEP or other non-university certificate or diploma
6 University certificate or diploma below bachelor's level
7 Bachelor's degree
8 Postgraduate degree above bachelor's level
QD3 1 Yes
2 No
QD4 1 Under $20,000
2 Between $20,000 and $40,000
3 Between $40,000 and $60,000
4 Between $60,000 and $80,000
5 Between $80,000 and $100,000
6 Between $100,000 and $150,000
7 Between $150,000 and $200,000
8 $200,000 and above
9 Prefer not to say
QD5 1 Born in Canada
20 Hong Kong
21 India
22 Philippines
23 United Kingdom
24 United States
25 China
26 Egypt
27 France
28 Germany
29 Ghana
30 Guyana
31 Italy
32 Jamaica
33 Netherlands
34 Nigeria
35 Pakistan
36 Colombia
37 Russia
38 Ukraine
39 Vietnam
40 Lebanon
41 Sri Lanka
77 Born outside Canada (Specify the country)
88 Other
99 DK/NA
QD7M1 TO QD7M2 1 English
2 French
20 Arabic
21 Chinese/Cantonese/Mandarin
22 German
23 Hindi
24 Italian
25 Polish
26 Portuguese
27 Punjabi
28 Russian
29 Spanish
30 Tagalog
31 Tamil
32 Urdu
77 Other language, specify
88 Other
99 DK/NA
AGE 1.00 Less than 18 years old
2.00 18 to 24
3.00 25 to 34
4.00 35 to 44
5.00 45 to 54
6.00 55 to 64
7.00 65 or older
9.00 Prefer not to say
AGEGROUP 1.00 18-34
2.00 35-54
3.00 55+
9.00 DK/REF
REGION 1.00 Atlantic
2.00 Quebec
3.00 Ontario
4.00 MB/SK/NU
5.00 Alberta/NWT
6.00 BC/YT
WAVE 1.00 Wave 1 (Pre)
2.00 Wave 2 (Post)