collectiondissertationbibliographycrédits

Liste des œuvres
Built to Code
Flowers & Leaves 1: The Analytical Engine Weaves
Flowers & Leaves 1: The Analytical Engine Weaves, detail
Flowers & Leaves 3: The Fates still weave…
Flowers & Leaves 3: The Fates still weave…, detail
Flowers & Leaves 6: Leaf. Engine
Flowers & Leaves 4: Ada Lovelace: Queen of the Engines
Flowers & Leaves 4: Ada Lovelace: Queen of the Engines, detail
Flowers & Leaves 7: Cyborg Descending Stair Case
Flowers & Leaves 7: Cyborg Descending Stair Case, deatil
Arachne's Tapestry II
Arachne's Tapestry II, detail
Robe, Simplicity No 9483 / Pour Rosie la Riveteuse
3 Busts
Bust #
Dark Angel,Metamorphoses #4
Dark Angel,Metamorphoses #4, detail
13 Men or Penelope II
13 Men or Penelope II, detail
Penelope

Flowers & Leaves 1: The Analytical Engine Weaves, 1998


3 Busts, 1992-94
Flowers & Leaves 6: Leaf. Engine, 1999



Flowers & Leaves 4: Ada Lovelace: Queen of the Engines, 1999
Built to Code, 1998


Robe, Simplicity No 9483 / Pour Rosie la Riveteuse, 1996
Dark Angel, Metamorphoses #4, 1992


Bust #3, 1992-94


Formation : 1989 Programme en Administration, The Banff School of Management, Banff, Alberta.
1985-86 Artiste en résidence, Programme en arts visuels, The Banff Centre for the Arts, Banff, Alberta.
1981-84 Baccalauréat en arts plastiques (mineur, histoire de l'art) Nova Scotia College of Art & Design, Halifax, Nouvelle Écosse.
1967 Diplôme en Chimie, University of Bern, Suisse.

Prix : 1996 Chalmers Craft Award.

Carrière : depuis1992 Coordinatrice/Enseignante en arts textiles, Programme Arts Textiles, Capilano College, North Vancouver, BC.
1989-91 Assistante-Chef en Textiles, Art Studio à Banff Centre for the Arts, Banff, Alberta.
1987-89 Directrice/Coordinatrice, Artist-Run Centre Gallery Connexion, Fredericton, Nouveau Brunswick.

Expositions : 2000 Language of Crafts, exposition collective organisée par Ron Kong, Canadian Crafts Museum, Vancouver, Colombie Britannique.
- CONNECTION, re-CONNECTION, inter-CONNECTION, Mary Black Gallery, Halifax, Nouvelle Écosse, exposition collective organisée par Ilona Hay.
- Fiber In/Form: Material, Process, and Meaning, Prichard Art Gallery, University of Idaho, États-Unis.
(April) exposition collective organisée par Layne Goldsmith, CD ROM catalogue (à venir) et site Internet à <http://www.art.uidaho.edu/fiber>.
1999 Digital Identities; Transforming Communities: Reinventing Ourselves, Surrey Art Gallery, exposition collective organisée par Elizabeth Kidd.
1998 Dressing Down; exposition collective organisée par Robin Metcalf à Oakville Galleries, Oakville, Ontatio.
- webs://textiles and new technologies;exposition organisée par Emily Dubois, UC Davis, Californie.
- Heroes, Goddesses and Monsters: Artsist Interpretation of the Odyssey across 25 Centuries; exposition collective Bowden College Museum of Art in Brunswick, Maine, États-Unis.
- Built to Code, with Katy Campbell and Laiwan at ArtSpeak Gallery, Vancouver, colombie Britannique, .organisée par Susan Edelstein.
1997 Tracing Purpose; International Invitational Exhibition; Kansas, États-Unis.
1996 SYMPO - FIBRES international de Saint - Hyacinthe; artiste en résidence invitée et symposium, Centre Expression, Saint - Hyacinthe, Québec.
- Afterimages: Representing the Absent Body exposition collective organisée par Gil McElroy for the Technical University of Nova Scotia, Faculté d'Architecture, Halifax, Nouveele Écosse.
- Patternings, exposition duo,Seymour Art Gallery, N. Vancouver, Colombie Britannique, organisée par Carole Badgely.
1995 8th International Lodz Triennale of Tapestry, Lodz, Poland,atiste invitée, exposition collective organisée par Janis Bowley, Or Gallery, Vancouver, Colombie Britannique.

Projets Internet/Films: 1998 'to weave a virtual web' or 'the empress' new clothing', histoires, mythes et métaphores,
http://www.capcollege.bc.ca/program/textile_arts/index.html
1993 To Spin a Tale, projet Internet pour Sansair gallery.
1991 Penelope, film documentaire sur les œuvres de Ruth Scheuing, production de Janet Clark, Fredericton, Nouveau Brunswick. (aussi disponible en vidéo).

Collections: Surrey Art Gallery, Colombie Britannique (1996); Centre Expression, Saint-Hyacinthe, Québec (1996); Walter Phillips Gallery, Banff, Alberta (1996); Canada Council Art Bank (1995/88); New Brunswick Art Bank (1989); Galerie d'Art Université de Moncton, Nouveau Brunswick (1989); collections privées.

|