Questions in the Online Learning Environment

Judith Blanchette

Abstract


This article explores the syntactic structure, cognitive functions, pedagogical features, and communicative characteristics of questions asked by participants in an asynchronous learning environment. Participants used fewer syntactic forms than observed in face-to-face postsecondary classrooms, but based on the Model of Productive Thinking (Barnes, 1983; Gallagher & Aschner, 1963), they exhibited higher levels of cognition. Questions at higher cognitive levels were found to stimulate more interaction than did those at lower levels. Compared with face-to-face interaction, students asked more rhetorical questions, using them to persuade, think aloud, and indirectly challenge other participants.


Cet article explore la structure syntaxique, les fonctions cognitives, les particularités pédagogiques et les caractéristiques communicatives des questions posées par les participants dans un environnement d’apprentissage asynchrone. Les participants ont utilisé moins de formes syntaxiques qu’observé dans des classes de cours de niveau post-secondaire, mais, basé sur le modèle de pensée productive (Barnes, 1983; Gallagher et Aschner, 1963), ils ont montré des degrés plus élevés de cognition. Les questions aux degrés cognitifs plus élevés se sont avérées stimuler plus d’interaction que celles aux degrés moindres. Comparativement à l’interaction en face à face, les étudiants ont posé plus de questions rhétoriques, les utilisant pour persuader, penser tout haut et, indirectement, mettre au défi les autres participants.

Keywords


discourse analysis, cognitive level, questioning

Full Text: HTML

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5125qp5

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