A Content Analysis of the Journal of Distance Education 1986-2001

Liam Rourke, Michael Szabo

Abstract


The Journal of Distance Education (JDE) (1986-2000) was subjected to a content analysis (235 items) that focused on item type, topic, research method, and biographical information about first authors. A coding scheme was created for these categories. The distribution was balanced between male and female authors, national and international viewpoints, and a broad range of topics. In the subset of items coded as empirical studies, the highest frequencies of (a) item topic were foundations of distance education and technology/medium; (b) language of presentation: English; c) institutional affiliation of author: higher education; (d) type of data collected and analyzed: qualitative.

The Journal of Distance Education (JDE) (1986-2000) a été assujetti à une analyse de contenu (235 items) qui s’est concentrée sur le type de l’item, le sujet, la méthode de recherche et l’information bibliographique des premiers auteurs. Un système de codification a été créé pour ces catégories. La répartition a été équilibrée entre les auteurs hommes et femmes, les points de vue nationaux et internationaux et une vaste étendue de sujets. Dans le sous-ensemble des items codifiés comme étant des études empiriques, la plus haute fréquence était pour (a) sujet de l’item : les bases de l’éducation à distance et technologie/média; (b) langue de présentation : anglais;© affiliation institutionnelle de l’auteur : enseignement supérieur; (d) type de données recueillies et analysées : qualitatif.

Keywords


content analysis

Full Text: HTML

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5vd6pj3

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