An Inventory of Pedagogical Considerations for Interactive Television1

Allen MacKinnon, Bridget Walshe, Michael Cummings, Ursula Velonis

Abstract


This article describes several "multi-point" interactive television conferences that have taken place in British Columbia using a fibre optics telephone network developed by BC Tel, Ubiquity. The Ubiquity network connects Victoria and the Vancouver area to cities in the Southern Interior and Northern regions of the province. These early experiences with interactive television are analyzed in terms of pedagogical styles and considerations related to particular types of interaction afforded among conference participants. This work is part of a research project that is investigating the development and use of interactive television in the Faculty of Education at Simon Fraser University (SFU). The project aims to augment campus-based components and remote sites of SFU's teacher education program with "studio" experiences in schools throughout the province.


Cet article décrit plusieurs conférences télévisées interactives multipoint qui se sont déroulées en Colombie-Britannique au moyen d'un réseau téléphonique par fibres optiques, conçu par la compagnie de téléphone de la C.-B. et appelé Ubiquity. Le réseau Ubiquity relie Victoria et la région de Vancouver à plusieurs villes dans les régions intérieures de la province. On y analyse ces premières expériences de télévision interactive à la lumière de leurs styles pédagogiques et des facteurs liés à certains types d'interaction auxquels ont eu accès les participants aux conférences. Il s'agit d'un travail effectué dans le cadre d'un projet de recherche sur le développement et l'utilisation de la télévision interactive à la faculté d'éducation de l'Université Simon Fraser (SFU). L'objectif du projet était d'accroître, sur le campus et sur les sites éloignés, les composantes du programme de formation des enseignants de l'Université Simon Fraser, par des expériences « studio » faites dans les écoles, partout dans la province.

Full Text: HTML

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5t727v5

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.