Investigating Instructional Approaches in Audio-Teleconferencing Classes

David Kirby, Cathryn Boak

Abstract


This paper reports on the use of a system for analyzing audio-teleconferencing instructional sessions. The system (SATA), which analyzes the inter-actions that take place in audio-teleconferencing, was used to examine six university credit courses.

The courses, delivered by the teleconference network of Memorial University of Newfoundland, differed in level, discipline, use of supplementary media, and a number of other variables. The results of the study indicate the potential of SATA for depicting the instructional approach used by the instructor in an audio-teleconferencing class.
Abstract

Cet article traite de l'usage d'un système pour l'analyse des cours présentés par audio- téléconférence. Le système (SATA) analyse les interactions qui ont lieu au cours des téléconférences et a été utilisé pour examiner six cours universitaires avec crédit.

Les cours, produits par le réseau de téléconférence de Memorial University de Terre-Neuve, différaient aux points de vue des niveaux, des sujets, de l'emploi de media supplémentaires et d'un certain nombre d'autres variables. Les résultats de l'étude démontrent le potentiel du SATA pour décrire l'approche éducative employée par l'enseignant dans une classe donnée au moyen de l'audio- téléconférence.

Full Text: HTML

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5tm72d9

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.