Computer-Assisted Language Learning and Distance Education

Dominique A. M. X. Abrioux

Abstract


Whereas computer applications are frequently used in the teaching of second languages in traditional educational settings, foreign language teaching at a distance has all but ignored the potential which this medium holds. After examining the use which computers can be put to in distance education in general, this paper analyzes applications which are particular to second language teaching at a distance. The paper also presents specific ways in which computer-assisted language learning can help remedy some of the difficulties faced by the distance learner of a second language.
Abstract

L'apprentissage des langues en situation traditionnelle fait de plus en plus appel à l'enseignement assisté par ordinateur. Il n'en est pas ainsi, cependant, dans le cas de l'enseignement à distance.

Cette étude met en valeur les utilisations méthodiques de l'ordinateur comme outil d'apprentisage dans la formation à distance et fait l'analyse des possibilités qu'elles offrent de remédier à certaines des faiblesses méthodologiques dans l'enseignement à distance des langues.

Full Text: HTML

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5pv6bm4

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.