Increasing Value Without Increasing Effort? The Use of WebCT in Accompanying Face-to-Face Lectures Under the Constraint of Low Budget

Henning Pätzold

Abstract


After a period of unbridled enthusiasm about economical prospects, e-learning today is linked with the expectation of increasing expenditures. We implemented an e-learning offering at low cost for the benefit of students and teachers in a course on general pedagogy. This article describes the core ideas in our planning and the empirical findings on the students’ use of the course.

Après une période d’enthousiasme débridé sur les prospectives économiques du e-learning, son développement aujourd’hui est lié à des attentes d’augmentation des dépenses. Dans cette étude, une offre de e-learning a été réalisée à un coût moindre, pour le bénéfice des étudiants et des enseignants dans un cours de pédagogie générale. Cet article décrit les idées principales utilisées dans notre planification et les résultats empiriques sur l’utilisation faite par les étudiants de ce cours.

Keywords


e-learning, instructional design

Full Text: PDF

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5bv7b82

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.