Support Services That Matter: An Exploration of the Experiences and Needs of Graduate Students in a Distance Learning Environment

Darrell L. Cain, Chip Marrara, Paul E. Pitre, Sabrina Armour

Abstract


The purpose of this case study was to investigate the support needs, experiences, and expectations of a group of graduate distance learners. The method of inquiry involved the qualitative research techniques of interviews and document analysis. The results revealed three important findings. First, most students were not likely to take advantage of student support services. Second, students perceived their peers as important sources of academic and social support. Last, students expected their instructor to be a support resource and to be knowledgeable about the on-campus academic and administrative services.

L’objectif de cette étude de cas était d’examiner les besoins de support, les expé¬riences et les attentes d’un groupe d’étudiants de deuxième cycle en formation à distance. La méthode de recherche incluait les techniques qualitative de l’entrevue et de l’analyse de document. Les résultats ont révélé trois conclusions importantes. Premièrement, la plupart des étudiants avaient peu de chances de profiter des services de support aux étudiants. Deuxièmement, les étudiants perçoivent leurs pairs comme étant des sources importantes de support pédagogique et social. Finalement, les étudiants s’attendaient à ce que leur professeur soit une source de support et qu’il soit au courant des services pédagogiques et administratifs offerts sur le campus.

Keywords


case study, learner support, graduate study, qualitative research,

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