Editorial

Editorial/Éditorial

Margaret Haughey

VOL. 14 , No. 1, i-ii

This issue has three articles that focus on distance education in nursing. They are a reflection of the early adoption of distance education in nursing as a viable means of providing access to an undergraduate degree for members, most of whom were already practicing nurses. Times have changed, as these articles indicate. Two focus on the introduction of a new curriculum for nurse practitioners that was collaboratively designed and is shared among institutions in one province and offered in French and English. The other indicates that the age and characteristics of nursing students are changing; more distance education students are new to the profession and relatively inexperienced, which suggests a need to rethink the design of courses and clinical placements. The use of multimedia options for learners and learners' adaptation of these choices confirm the importance not only of learning style, but lifestyle as an aspect of distance education. In addition, the article on hypermedia navigation further emphasizes the importance of good design in web strategies such as navigation so that learners are able to focus on the learning activity itself. Yet some things haven't changed; the difficulties of working with technologies that have been designed for multiple uses rather than distance learning and the difficulties of planning programs when students seek flexibility and faculty seek interaction are ongoing issues for distance education practitioners. We learn through reflection on our practice; I hope this issue provides you with topics for reflection.

Trois des articles du prisent numiro ont pour point de mire la pratique de l'iducation ` distance dans le domaine des soins infirmiers. Ils rappellent que ce domaine fut parmi les premiers ` offrir un acchs viable ` un dipltme de premier cycle ` distance aux membres de cette profession, qui sont en majoriti des infirmihres en exercice. Ces articles indiquent bien comment les temps ont changi. Deux des articles se penchent sur la mise en place d'un nouveau programme d'itudes en soins infirmiers de premihre instance; ce programme, congu en collaboration et partagi par les universitis d'une province, est offert en frangais et en anglais. Le troisihme de ces articles fait itat des changements touchant l'bge et les caractiristiques de la population itudiante en soins infirmiers. On observe qu'un nombre croissant de ces itudiants sont nouveaux dans la profession et ne posshdent que peu d'expirience. Cette transformation devra amener les responsables ` repenser la conception des cours et les stages cliniques. L'importance non seulement du style d'apprentissage mais du style de vie est confirmie par le choix du multimidia, comme par l'usage spicifique qu'en font les apprenants. Un quatrihme article soulhve les problhmes reliis ` la navigation hypermidia et met en relief l'importance de la qualiti du design de stratigies Internet, par exemple d'une navigation congue de manihre ` assurer que les itudiants ne soient pas distraits de l'activiti d'apprentissage elle-mjme. Malgri les changements que nous connaissons en iducation ` distance, nous faisons toujours face au problhme d'appliquer des technologies congues pour des usages multiples, ainsi qu'` la difficulti de planifier des programmes dans un contexte oy les itudiants aspirent ` la souplesse et les enseignants ` l'interaction. Ces prioccupations demeurent ricurrentes pour les praticiens de l'iducation ` distance. C'est par une riflexion continue sur nos pratiques que nous apprenons. Je souhaite que ce numiro vous fournisse des sujets dignes de riflexion.

ISSN: 0830-0445



PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5bc3t96

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.