Social Media and Health Education: What the Literature Says

Robyn Gorham, Lorraine Carter, Behdin Nowrouzi, Natalie McLean, Melissa Guimond

Abstract


Social media allows for a wealth of social interactions. More recently, there is a growing use of social media for the purposes of health education. Using an adaptation of the Networked student model by Drexler (2010) as a conceptual model, this article conducts a literature review focusing on the use of social media for health education purposes. The review found evidence of the phenomenon, allowing for a discussion surrounding the implications of social media with a health education perspective. Major benefits and risks of social media from a health education perspective are also discussed.

Résumé
Les médias sociaux permettent la réalisation d'une multitude d'interactions sociales. Plus récemment, on constate une utilisation croissante des médias sociaux à des fins d'éducation à la santé. Le présent article passe en revue la littérature en mettant l'accent sur l'utilisation des médias sociaux à des fins d'éducation à la santé et emprunte, comme modèle conceptuel, une adaptation du modèle des étudiants en réseau (Networked students model) de Drexler (2010). La revue de littérature a démontré l'existence du phénomène et a ainsi donné lieu à une discussion des implications liées aux médias sociaux dans le contexte de l'éducation à la santé. On y discute également des avantages et risques majeurs liés aux médias sociaux dans le contexte de l'éducation à la santé.

Full Text: HTML ePub

PID: http://hdl.handle.net/10515/sy5j38kz9

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License.