Table of Contents
Editorial
Editorial/Éditorial | PDF HTML |
Mark Bullen | i-iv |
Articles
La socialisation des enseignants au sein des communautés virtuelles : contribution à une compréhension du rapport à la communauté | Abstract PDF HTML |
Jacques Audran, Amaury Daele | 1-18 |
Learning in Communities of Inquiry: A Review of the Literature | Abstract PDF HTML |
Liam Rourke | 19-48 |
The Impact of ‘Virtualization’ on Independent Study Course Completion Rates: The British Columbia Open University Experiment | Abstract PDF HTML |
Louis Giguère | 49-70 |
Attitudes Affecting Online learning Implementation in Higher Education | Abstract PDF HTML |
Betty Mitchell, Iris Geva-May | 71-88 |
Prioritizing the implementation of e-learning tools to enhance the learning environment | Abstract PDF HTML |
Jennifer Catherine Percival, Bill Muirhead | 89-106 |
Compétences orales et outils de communication web dans un projet de télécollaboration pour l’apprentissage du français langue étrangère | Abstract PDF HTML |
Mario Tomé | 107-126 |
Book Reviews
Assessing Learners Online: A Review | PDF HTML |
Lorraine Mary Carter | 127-128 |